Wednesday, January 30, 2013

10 ke 20 #1

adeyhhhh letih la nak selesaikan jikken dan sotsuron ni. bila otak letih aku suka layan video-video menarik kat YouTube. semalam terjumpa video macam kat bawah ni. ni salah satu la tapi. dulu aku join gak kawad kaki nih. best kot kawad. kakkoi!!!! walaupun aku dulu kat sekolah menengah seorang ahli pancaragam tapi sebab tak cukup orang, masa tingkatan 4 aku join kawad kaki kadet remaja sekolah (KRS) dan masa tingkatan 5 aku join polis. bagi aku ni memang pengalaman terbaik gak arr. kawad KRS lebih santai tapi kawad polis berbaur tensi sikit. hahaha. pergerakan polis majime. (tapi still kakkoi!!!)

tapi bila jumpa video kat bawah nih aku terkejut dan tiba-tiba rasa nak kawad. punyalah berubah zaman sekarang. kawad pun dah ada yang berirama. yang menariknya, pilihan lagu memang mengancam. dari lagu omputih ke lagu hindustan hinggakan dangdut pun ada. tapi yang aku tengok, pergerakan wajib macam terima watikah, pedang ngan jerit KRS!! kuat-kuat tuh masih ada. maksudnya kawad irama ni gunakan lagu sebagai que pergerakan berbanding arahan ketua. (ketua pun lagi galak menari~) tapi yang pastinya kakkoi dan enjoy!!!


p/s: ada banyak lagi video kawad irama nih tapi kebanyakan dari SKTTDI ni. mungkin diorang pioneer kot dalam kawad irama ni. terbaek!!

p/s: 10 ke 20 tu maksudnya perubahan zaman dari aku umur 10-an ke 20-an. agak-agak camne la nanti masa aku umur 30-an. hidup lagi tak blog ni ek

4 comments:

  1. dulu tym skolah prnh buat latihan kawad formasi kot(xsure nma btol ke x). kadet polis dlu. haha.

    ReplyDelete
  2. Best kan kawad. Tapi lepas kawad jd hitam¡!!!!!

    ReplyDelete
  3. Best kan kawad. Tapi lepas kawad jd hitam¡!!!!!

    ReplyDelete